2. min släkt/familj

syskon
jag har två syskon, en som är 20år, alltså är hon 91a.
hennes namn är sara och hon bor forfarande hemma
men bodde ett tag i uppsala pga pluggande. nu jobbar
hon på dagis, och ibland som privat assistent i södertälje.
vi står varandra mycket nära och vi är väldigt lika, både
till insida och utseende. sen har jag en till syster, hon är
16, alltså 95a och heter frida. enligt mig är vi inte alls lika.
men henne står jag också nära, jag har väldigt roligt ihop
med båda mina syskon. frida går fordon på entreprenörs
gymnasiet i södertälje, inriktning personbil har jag för mig.

mamma/mammas sida
min mamma heter monica och
som dem flesta redan vet så är jag halft svensk & halft finlandsvensk.
finlandsvensk betyder att man bor i finland, men pratar finlandssvenska
för er som undrar låter det typ som mumintrollen. (fast dem kan finska
också, vissa iaf.) det är mamma och hennes familj/släkt som är född där.
stället heter jacobstad och jag har varit där flera gånger, morfar har
fortfarande kvar huset där han växte upp så det är dit vi brukar åka. det
finns inte mycket släkt kvar där, eftersom dem var gamla. min moster,
hennes man och mina två kusiner bor i vagnhärad, vilket min mormor
också gör och därför kan jag träffa dem ofta. min morfar bodde där
också några år men nu, dem senare 3-4åren har han bott i thailand på
vintern och på sommaren i finland, han är här i sverige ca. en månad om
året.
pappa/pappas sida
min pappa heter roger och han är helt svensk. han är uppvuxen
i hölö och bodde även med sin mamma pappa och bror i huset vi
bor i nu, det var då mindre men ja. min farmor och farfar bor ute
på en ö i nyköpingsskärgård tror jag det är. den heter långö men
dem har också en lägenhet i vagnhärad. jag träffar dem inte så
speciellt ofta pga det eftersom jag mest är där ute på sommaren,
och varje påsk. min farfar kommer nästan aldrig i land så jag träffar
min farmor mer. min farbror bor med sin "tjej" utanför vagnhärad
men har inga barn. jag har inte träffat någon annan från min släkt
pga ett bråk min farfar hade med sin bror för över 20år sedan. men
farmor håller på och planerar en släktträff så det kan bli intressant.
förut träffade jag aldrig min farbror men nu när han skiljt sig och träffat
ny har det blivit mer ofta och vi har kommit närmare varandra, men det
finns fortfarande en hemsk upplevelse mellan oss. något jag vill glömma.
& nu finns det inte så mycket mer att säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0