if two people are meant to be together, eventually they'll find their way back

jag har alltid trott på ödet, jag tror att saker som händer gör det av en anledning, att allt har en mening. att folk dör, det händer och det finns ingen anledning och det är nog inte ödet. men allt annat, att man tappar kompisar på vägen när man växer upp tex. det är jättesynd verkligen, men det är så det är. livet är skit, men kan också vara jävligt bra. stunder man kommer ihåg hela livet, både lyckliga & olyckliga. det kommer nästan alltid att finnas något "bättre" men det gäller bara att stå ut med väntan. "den som väntar på någon gott, väntar aldrig för länge" som dem säger. men jag kan tro att man visst väntar för länge ibland, man väntar & hoppas på att någon ska förändra sig, men jag själv skulle aldrig förändra mig för någon annans skull. antingen blir man älskad för den man är eller inte alls, det är inte meningen att man ska ändra människor, man ska vara glad för att just den personen är den den är! men självklart är man så bestämd ibland, man går runt och hoppas & hoppas på att någon ska förändra sig, att de ska bli som förut. men det kan inte bli som förut igen, för man växer & förändras. man förändras jämt och ständigt och det är dags att förstå, ta in och smälta. en person kan bara förändras för sin egen skull och så enkelt är det. & så de står i överskriften så tror jag verkligen, om två personer är menade för varandra blir det så tillslut! eller jag vill iaf tro att det är så. och vad går egentligen livet ut på om man inte går "runt" och letar efter den personen man vill spendera resten av sitt liv med? jag tror absolut att det är så, klart man inte går runt och letar hela tiden. men man har förhållande efter förhållande och tror att det är den personen man vill vara med resten av sitt liv, ibland brister det och de visar sig att man hade fel. men man ska inte ge upp hoppet för någonstans där ute finns den killen och en vacker dag kommer ni att mötas och hela världen kommer att förändras! tillsdess är jag mer än nöjd med min favorit flickvän emma lundkvist. men som sagt, en dag är det vår tur att bli hopplöst förälskade, men förhoppningsvis kommer jag ha henne vid min sida genom det också, och allt annat! för livet är inte alltid lätt, det är en sak som jag vet säkert!
over and out /poet sofie

Kommentarer
Postat av: emma

du kommer alltid att vara den första tjejen jag är kär i och jag kommer vara med dig tills du dör! vi ska ju ligga i samma grav, haha! puss babe

2011-12-16 @ 21:23:15
URL: http://eelundkvist.blogg.se/
Postat av: sofie östman

klart vi ska, du och jag i samma grav. bättre blir det inte. love you baby <3

2011-12-17 @ 02:40:30
URL: http://sofiesostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0